U auto-školama navode da se u Beogradu sada na ispit čeka do mesec i po dana, a do zastoja dolazi jer nema dovoljno licenciranih ispitivača. Iz MUP-a nisu odgovorili na pitanja RTS-a, a tek dolazi period godine kada ima najviše kandidata.
„Pravi problemi će nastati otprilike krajem ove godine i početkom naredne jer znam da na primer iz PU Beograd oko deset ljudi će otići u penziju i vrlo teško će biti nadomestiti te kadrove. Drugi problem je što svi ispitivači nemaju identične kvalifikacije, ispitivač koji ima B, C, D ne može da ispituje A kategoriju, tako da ljudi koji prave planove za sprovođenje ispita nemaju ni malo lak zadatak“, objašnjava predsednik Asocijacije auto-škola Srbije Milan Krstić.
Kandidatima je važno da odmah posle praktične nastave izađu na polaganje, u protivnom moraju da uzimaju dodatne časove.
„Ukoliko ne položim sada opet ću se prijaviti na ispit i verovatno ću čekati isto oko mesec dana, moguće je i više. Lekarsko uverenje važi šest meseci, a kako se to prolongira verovatno će mi i ono isteći, tako da ću morati da idem da uradim taj pregled i da dobijem uverenje. To isto stvara dodatni trošak, kao i sami dodatni časovi“, kaže Dušica Sretenović.
„Mi smo bili kontruktivni u tom smislu da smo dinamiku sprovođenja obuke prilagođavali prvom ispitu, ali pravi problem nastaje tek kada kandidat treba da ponovi ispit. Nema načina da taj kandidat van škole održi nivo na kome se nalazio, a uzimanje dodatnih časova baš nije popularno, jer dodatno finansijski opterećuje kandidate. I onda dolazi do nezadovoljstva ljudi zašto kad su najspremniji ne mogu da izađu na ispit“, poručuju iz auto-škole.
U idealnim uslovima, do vozačke dozvole bi moglo da se dođe za tri meseca, sada za najmanje šest.
U manjim gradovima situacija je još teža, pa se na primer u Kragujevcu na polaganje vozačkog ispita čeka i do četiri meseca.
Izvor: Zlatibor press