Direktor JP Koridori Srbije Aleksandar Antić rekao je da se Srbija nalazi u ozbiljnom infrastrukturnom ciklusu, te da nakon mnogo godina zaostajanja Srbije za drugim zemljama, poslednjih deset godina smo najveće gradilište u regionu, a verovatno i u Evropi.
„Niko ne radi ovoliko velikih infrastrukturnih projekata. U ovom trenutku radimo blizu 500 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. Srbija dokazuje svoju ekonomsku snagu i stabilnost da razvija ovoliko infrastrukturnih projekata“, rekao je Antić. On je istakao da su Koridori Srbije zaduženi za šest velikih infrastrukturnih projekata. „Ova godina nam je donela puno lošeg vremena, ali sada su suvi dani i nadam se da ćemo to nadoknaditi“, rekao je on. Antić je istakao da ovoliki broj projekata zahteva od svih u sistemu mobilnost i apsolutnu posvećenost. On je istakao izgradnju prve deonice od 17 kilometara auto-puta Moravskog koridora od Pojata do Makrešana koja je puštena u saobraćaj 29 aprila. „Projekat kolega iz Puteva Srbije – završetak obilaznice oko Beograda je važan za ukupan saobraćaj u Srbiji i on treba da reši čitav set saobraćajnih problema sa kojima se suočavaju stanovnici Beograda, ali i svi koji su bili u situaciji da koristeći auto-put prolaze kroz Beograd. Taj projekat smo čekali decenijama“, objasnio je Antić. Kako je rekao, rezultati Koridora su počeli da se pretvaraju u kilometre auto-puta koji se stavljaju u funkciju građana Srbije. „Imamo ogromnu podršku Vlade Srbije, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstva finansija i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koji je u svojoj viziji razvoja Srbije ove projekte stavio u prvi plan“, istakao je Antić. Antić je povodom poplava koje su pogodile Srbiju, rekao da je postojala stalna koordinacija službi sa Vladom, Sektorom za vanredne situacija i JVP „Srbijavode“. „Tu je bilo izuzetno teško predvideti šta će se dešavati, aktivirani su bujični vodotokovi koje je teško krotiti, teško predvideti, oni su napravili veliki broj problema, pogotovu u krajevima Jagodine, Paraćina, Ćićevca, Trstenika, Aleksandrovca, Brusa, Vrnjačke Banje“, objasnio je Antić. Antić je naveo da su ljudi prilikom poplava imali čitav niz izazovnih situacija za njih i njihove porodice i dodao da oni nijednog trenutka nisu ostavljeni sami. „Mi u tim trenucima duž Moravskog koridora smo prekidali aktivnosti na izgradnji puta i čitavu mehanizaciju i resurse smo stavljali u funkciju lokalnih samouprava, štabova za vanredne situacije, JVP ’Srbija vode’, kako bi rešavali te probleme“, rekao je Antić. Govoreći o štetama od poplava na autoputevima i projektima u izgradnji, Antić je naveo da one ne postoje. „Štete su se na poljoprivrednom zemljištu, nije bilo onakvih situacija kao 2014. godine, makar ne masovno, bile su poplavljene kuće i ljudi su bili u tom delu ugroženi, štete postoje, one se sagledavaju, država pomaže da se one rešavaju“, istakao je Antić.
Izvor: GZS/Tanjug |
in Srbija